Flow
Context
    • Communicatie Media Informatietechnologie (CMI) - HR
    • Door Corona verviel de BSA.
    • Studenten ontwikkelden studieachterstand
Interventie

Drie routes ontwikkeld voor een zo optimale doorstroom:

  • Route 1: > 45EC
    • Open vakken jaar 1 inhalen náást de vakken van jaar 2
  • Route 2: < 45EC; max 3 DC's gemist
    • Openstaande vakken jaar 1 inhalen, om zonder achterstand verder in jaar 2
  • Route 3: < 24 EC, die blijven staan. 1e jaar overnieuw.
    • Maken extra studieplannen.
    • Actief op zoek naar competenties in het werk van de student.
    • Er wordt echt met student meegedacht.
    • Onderbouwd advies voor route student.

Mechanisme
    • Studenten hebben meer overzicht en voelen zich daadwerkelijk geholpen en gezien.
    • Als student onderdeel overdoet, dan extra ondersteuning kunnen vragen.
    • Ontzorgt de studenten sterk.
    • Studenten zijn bang voor vertraging. Als maar een half jaar opnieuw hoeft, zijn ze blij.
    • Student begrijpt het advies goed en vindt het heel prettig.
Outcome
    • Vroeger voelden studenten dat het systeem tegen hen werkte, maar nu hebben studenten echt het gevoel dat opleiding er voor hén is.
    • Deels met flexibilisering van onderwijs bezig.
    • Meer maatwerk voor student, obv docentadvies.
    • Meer werkdruk en nieuwe vraagstukken voor docenten.