Flow
Context
-
- Communicatie Media Informatietechnologie (CMI) - HR
- Door Corona verviel de BSA.
- Studenten ontwikkelden studieachterstand
Interventie
Drie routes ontwikkeld voor een zo optimale doorstroom:
-
Route 1: > 45EC
- Open vakken jaar 1 inhalen náást de vakken van jaar 2
-
Route 2: < 45EC; max 3 DC's gemist
- Openstaande vakken jaar 1 inhalen, om zonder achterstand verder in jaar 2
-
Route 3: < 24 EC, die blijven staan. 1e jaar overnieuw.
- Maken extra studieplannen.
- Actief op zoek naar competenties in het werk van de student.
- Er wordt echt met student meegedacht.
- Onderbouwd advies voor route student.
Mechanisme
-
- Studenten hebben meer overzicht en voelen zich daadwerkelijk geholpen en gezien.
- Als student onderdeel overdoet, dan extra ondersteuning kunnen vragen.
- Ontzorgt de studenten sterk.
- Studenten zijn bang voor vertraging. Als maar een half jaar opnieuw hoeft, zijn ze blij.
- Student begrijpt het advies goed en vindt het heel prettig.
Outcome
-
- Vroeger voelden studenten dat het systeem tegen hen werkte, maar nu hebben studenten echt het gevoel dat opleiding er voor hén is.
- Deels met flexibilisering van onderwijs bezig.
- Meer maatwerk voor student, obv docentadvies.
- Meer werkdruk en nieuwe vraagstukken voor docenten.