Er is een vak gemaakt van SLC en zes dedicated SLC’ers zijn aangesteld om zich primair te focussen op het begeleiden van studenten.
Iedere dedicated SLC’er coacht vier of vijf klassen van jaar 1 en jaar 2. De SLC-coach is volledig gericht op het helpen en ondersteunen van de studenten. Zij signaleren behoeftes van studenten en coachen hen hierin, zijn zichtbaar voor studenten en bieden een luisterend oor voor studenten. Zij ondersteunen studenten zowel tijdens klassikale lessen als tijdens individuele gesprekken.
De SLC-coach is volledig gericht op het helpen en ondersteunen van de studenten. Zij signaleren behoeftes van studenten en coachen hen hierin, zijn zichtbaar voor studenten en bieden een luisterend oor. SLC-coaches ondersteunen studenten zowel intijdens klassikale lessen als tijdens individuele gesprekken. Daarbij horen verschillende taken, waaronder:
-
- signaleren van de aanwezigheid en afwezigheid van studenten bij lessen
- het acteren op signalen van afwezigheid
- de SLC-coach staat in het centrum van de opleiding en geeft door aan de docent wat ze horen in gesprekken met studenten
- zijn aanwezig bij lessen om feedback te geven aan docenten en studenten.
- ook gaat de SLC coach mee op klassenactiviteit om het gezelligheids-component op te zoeken en daarmee de binding met studenten te bevorderen.
De SLC-coaches zijn niet in de inhoud van vastgoed onderlegd, maar dat komt vanzelf omdat ze hiervoor wel interesse hebben en ze studenten spreken voor bijvoorbeeld een stage.
Idealiter heeft een SLC’er empathie, mensenkennis, kan coachen in de behoefte van het individu, is toegankelijk, heeft begrip en is zichtbaar. Op dit profiel worden SLC-ers geworven.
-
- Je ziet op verschillende fronten dat Dedicated SLC werkt. De begeleiding, dat studenten oplossingen kunnen vinden voor problemen en studenten makkelijker studeren.
- Stijgende lijn van vertragers. De studievoortgang van vertragers is verbeterd sinds er dedicated SLC coaches zijn. Daar zitten de dedicated SLC bovenop.
- Dedicated SLC staan in het centrum van opleiding, geven door aan docenten wat ze horen in de gesprekken, zitten bij lessen en geven feedback op docent en student. Het wordt niet gepositioneerd buiten de opleiding. Dit wordt gewaardeerd.
- Ook door de studentenStudenten merken om omdat ze merkten dat er wat mee gebeurt met hetgeen ze aangeven.de met wat ze aangaven. Het werkte als olie in de machine.